;

Berapa Ramai Yang dah Melawat

counter

JANJI & SABAR

TIDAK ADA JANJI YANG BENAR BENAR DI DUNIA INI HANYALAH JANJI MATAHARI PADA ALAM YANG AKAN TERBIT PADA HARI ESOK

Di antara perkara yang mudah dicerita,
susah diamalkan ialah sifat sabar.
Kerana sabar itu ada hubungannya dengan hati,
hati ada perasaan. Lidah tidak ada perasaan,
cuma ada sentuhan.

RENUNGAN

"Dari Abu Hurairah r.a katanya,Rasulullah s.a.w bersabda :

"Sesungguhnya Allah tidak memandang kepada rupa kamu juga tidak memandang kepada harta kamu,

akan tetapi Allah melihat kepada hati dan amalan kamu"

(Hadis Sahih Riwayat Muslim)"

Islamic Hijri Calendar

Demi masa. Sesungguhnya manusia itu benar-benar dalam kerugian, kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal solleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran. " Siapakah golongan yang rugi itu? Mereka adalah golongan yang bermegah-megah mengejar kehidupan duniawi.

Jom Dengar NasyidFM < WADAH HIBURAN TERKINI

;

renungkan sejenak

Monday, August 3, 2009

KONSERT ANTARA DUNIA RABBANI, RAIHAN, HIJJAZ & SHOUTUL HAROKAH

SALAM BUAT SEMUA...

Tanggal 1 Ogos sekali lagi kaki ini melangkah ke Stadium Malawati Shah Alam menyaksikan Konsert anjuran Rabbani Productions sdn.bhd dan Gamis ( Gabungan Mahasiswa Islam Malaysia) dengan Penaja Utamanya Permata Hijrah Sdn.Bhd bagi menjayakan Konsert Antara Dunia menggabungkan Kumpulan Nasyid Terbesar & Hebat tanahair iaitu Rabbani, Raihan, Hijjaz dan tak lupa juga artis jemputan dari seberang Shoutul Harokah.

bermula konsert jam 9 malam, agak terlalu lewat.. di mulakan dengan persembahan kanak kanak tabika di kawasan berdekatan Shah Alam mungkin. tak pastilah plak dari mana.. tetapi boleh di ketegori menghiburkan jugalah... hehe

Penonton dan juga peminat bleh di katakan ramailah juga, dalam anggaran kasar 4 ribu penonton. agak memberangsangkan, termasuklah mahasiswa Gamis sendiri.

Konsert tersebut telah di rasmikan oleh Tok Guru Nik Aziz b. Nik Mat ( Menteri Besar Kelantan) dalam upacara serba ringkas tersebut Tok Guru hanya menyampaikan beberapa rangkap pantun melayu yang boleh di katakan "Masyuk" dalam hati dan jiwa sesiapa yang merasainya... hehhe

Saya duduk di barisan ke 4 kerusi Vip Rabbani bertentangan dengan tempat duduk Tok Guru.. walau apa pun semua itu tak lama kerana Tok Guru perlu balik awal tepat jam 10 malam beliau telah pulang sebelum Raihan membuat persembahan pembukaan malam konsert tersebut.

apa apa pun konsert tersebut boleh di kategorikan memuaskan, oleh kerana sistem Audio dan Visual yang jelas serta tempat duduk yang selesa. selain itu juga kawalan keselamatan perlu di tiik beratkan sedikit demi menjaga keselamatan penonton. saya lihat para ibu bapa tidak menjaga karenah anak anak semasa menyasikan konsert tersebut.

ini boleh mengundang pelbagai masalah lain kiranya berlaku sesuatu yang tak di ingini. tak perlulah berikan contoh tetapi mungkin kita boleh nilaikan sendiri...semua ini adalah utk kebaikan bersama mungkin malam tersebut tak kita sedari seorang kanak kanak kehilangan ibu bapa di paparkan di skrin layar kanan kiri pentas tersebut. ini sedikit sebanyak menganggu penghayatan kita terhadap sesuatu yang ingin di sampaikan.

nak bawa anak boleh tetapi awasilah nak supaya tak menjadikan masalah pada pihak penganjur serta orang lain. walau apa pun konsert berjalan dengan sempurna dan baik. ada sedikit sedikit masalah tu biasalah ciptaan manusia mana ada yang sempurna , tabik kepada semua petugas petugas malam tersebut. semoga ada konsert akan datang war warkan kepada semua mungkin iklan di media media Massa supaya sampai kepada tunjang sepatutnya menonton konsert tersebut.

sekian dahulu tengok tengok la gambar ni nanti sedikit je ni sebenarnya hampir 250 keping ....

Wassalam




































1 comment:

Anonymous said...

Salam,
mohon keizinan copy paste gambar milik en. alief mase konsert antara dunia untuk entry takziah buat ust asri di blog saye.
Kalu xsudi, saye paham.
Tq!

www.alangtengahbirukundang.wordpress.com

Gambar Bermadah

Gambar Bermadah
Di Ambil Pada Hari Raya AidilFitri 1429 Di Kg Pdg Tembak, Lumut Perak

Islamic Hijri Calendar