;

Berapa Ramai Yang dah Melawat

counter

JANJI & SABAR

TIDAK ADA JANJI YANG BENAR BENAR DI DUNIA INI HANYALAH JANJI MATAHARI PADA ALAM YANG AKAN TERBIT PADA HARI ESOK

Di antara perkara yang mudah dicerita,
susah diamalkan ialah sifat sabar.
Kerana sabar itu ada hubungannya dengan hati,
hati ada perasaan. Lidah tidak ada perasaan,
cuma ada sentuhan.

RENUNGAN

"Dari Abu Hurairah r.a katanya,Rasulullah s.a.w bersabda :

"Sesungguhnya Allah tidak memandang kepada rupa kamu juga tidak memandang kepada harta kamu,

akan tetapi Allah melihat kepada hati dan amalan kamu"

(Hadis Sahih Riwayat Muslim)"

Islamic Hijri Calendar

Demi masa. Sesungguhnya manusia itu benar-benar dalam kerugian, kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal solleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran. " Siapakah golongan yang rugi itu? Mereka adalah golongan yang bermegah-megah mengejar kehidupan duniawi.

Jom Dengar NasyidFM < WADAH HIBURAN TERKINI

;

renungkan sejenak

Friday, August 7, 2009

Suasana Kampung Damai & Bahagia

Salam & selamat Pagi semua...

Pagi ini sungguh nyaman dan damai, di harap kalian semua juga ceria seceria pagi yang indah dan damai ini.

Dah la malam tadi mata tak boleh di lelapkan , pusing kanan dan kiri masih juga tak boleh tidur. . Hampir jam 5 pagi masih belum boleh tidur walau pun sekejap entah lah apa yang masih di fikirkan.

Jam menunjukkan masuk waktu subuh aku pon bangun dan mandi seperti biasa dan solat subuh. Selesai segalanya aku mula mengemas bilik dan buat kerja kerja yang sepatutnya di luar rumah . sempatlah juga capai kamera digital merakamkan suasana pagi di dalam kampung ni.

ermmmm alangkah indah dan bahagia jika suasana sebegini terus di kekalkan. Pembangunan cukup sekadar keperluan bukan berlebih lebihan agar tak ada pembaziran dan menyakitkan mata memandang.

Yang penting sekarang adalah pembagunan diri dan insan , bukan lagi pembangunan prasarana yang tak adakalanya kurang faedahnya. Masyarakat dahagakan nilai nilai bersama dalam hidup kasih sayang, pemuafakatan, kijiranan dan pelbagai lagi contoh contoh kehidupan masyarakt kampung zaman dulu.

Jangan kita berpolitik sampai naik menyampah mendengarnya setiap hari ada sahaja berita pasal politik. Sudah sudahlah berpolitik tak sampai ke mana pun. Akhirnya merugikan semua rakyat dan negara. berpalinglah di kiri dan kanan lihatlah riealitie hari ini ke mana kita nak tuju?? jangan gadaikan masa depan negara dan masyara kat ke kancah yang menghancurkan. yang sudah tu sudahlah terima ajerlah apa yang di takdirkan Allah.

apa ler yang aku merepek ari ni kan ?? hehhe entah ler saje je nak taip. oklah semua maaf jika ada yang tersinggung dan yang terasa. semua ini untuk nilaian kita bersama agar yang baik kita sebar sebarkan yang buruk kita perbaiki mudah mudahan bumi Allah ini Aman Harmoni.

Sekian Wassalam


No comments:

Gambar Bermadah

Gambar Bermadah
Di Ambil Pada Hari Raya AidilFitri 1429 Di Kg Pdg Tembak, Lumut Perak

Islamic Hijri Calendar