;

Berapa Ramai Yang dah Melawat

counter

JANJI & SABAR

TIDAK ADA JANJI YANG BENAR BENAR DI DUNIA INI HANYALAH JANJI MATAHARI PADA ALAM YANG AKAN TERBIT PADA HARI ESOK

Di antara perkara yang mudah dicerita,
susah diamalkan ialah sifat sabar.
Kerana sabar itu ada hubungannya dengan hati,
hati ada perasaan. Lidah tidak ada perasaan,
cuma ada sentuhan.

RENUNGAN

"Dari Abu Hurairah r.a katanya,Rasulullah s.a.w bersabda :

"Sesungguhnya Allah tidak memandang kepada rupa kamu juga tidak memandang kepada harta kamu,

akan tetapi Allah melihat kepada hati dan amalan kamu"

(Hadis Sahih Riwayat Muslim)"

Islamic Hijri Calendar

Demi masa. Sesungguhnya manusia itu benar-benar dalam kerugian, kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal solleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran. " Siapakah golongan yang rugi itu? Mereka adalah golongan yang bermegah-megah mengejar kehidupan duniawi.

Jom Dengar NasyidFM < WADAH HIBURAN TERKINI

;

renungkan sejenak

Friday, July 31, 2009

Konsert Antara Dunia



Assalammualaikum...
nak citer pasal konsert Antara Dunia esok akan berlangsung di Stadium Malawati Shah Alam Jam 8.30 malam... antara artis yang bersama membuat persembahan malam tersebut adalah Rabbani , Raihan & Hijjaz serta artis jemputan dari Indonesia houtul Harokah yang menggantikan kumpulan popular, Ungu.


Bukan sekadar berhibur, konsert anjuran Rabbani Productions Sdn Bhd dan Ar-Raziq Travel & Tours Sdn Bhd atas paksi kemanusiaan dan sarat dengan nilai murni itu dilaksanakan atas tujuan amal bagi mengumpul dana tabung pembangunan insan bagi Gabungan Mahasiswa Islam Malaysia (Gamis). Konsert itu mendapat tajaan Permata Hijrah.

Sebahagian hasil penjualan tiket akan disalurkan kepada fakir miskin dan anak yatim di Malaysia juga mangsa tsunami di Acheh. Malah, Rabbani dan Gamis berhasrat untuk ke negara yang pernah dilanda musibah itu untuk menyampaikan dana atas tabung pendidikan selepas Aidilfitri nanti.


Asalnya Rabbani, Hijjaz dan seorang anggota Raihan, arwah Azhari Ahmad adalah satu kumpulan. Mereka bernaung di bawah satu kumpulan nasyid bergelar Nada Murni, bagaimanapun, mereka kemudiannya berpecah.

Mengimbau sejarah lalu, Nada Murni mempunyai 20 anggota termasuk anggota Rabbani, Raihan dan Hijjaz. Selama 10 tahun bersama sejak 1986, akhirnya pada 1996 masing-masing berpecah kepada tiga kumpulan yang mana 13 anggota bersama Rabbani, empat bersama Hijjaz dan seorang daripadanya menyertai kumpulan Raihan. Dan bersama Nada Murni, mereka mempunyai lebih 44 album selama 10 tahun bersama.

ni adalah gambar-gambar yang masih dalam simpanan saya yang terdapat di kulit album-album meraka yang lalu.

Azadan berkata, Konsert Antara Dunia bakal mencipta sejarah yang tersendiri apabila menampilkan konsep penceritaan lima alam iaitu alam roh, kandungan, kelahiran, barzakh dan akhirat.

"Ia adalah konsert lain daripada yang lain, selain tampil dengan talidrama dan sufirama yang membabitkan anggota Rabbani, kami juga akan melakukan pentomen pertarungan bersama Hijjaz. Persembahan seumpama ini pernah dilakukan ketika bersama Nada Murni dulu.

"Konsert berlangsung selama lebih dua jam akan bermula jam 8 malam. Tiket boleh didapati serendah RM5 untuk kanak-kanak dan RM10 (dewasa). Tiket VIP pula berharga RM50 dan untuk pakej keluarga yang
membabitkan dua tempat duduk VIP dan empat kanak-kanak boleh didapati dengan harga RM100.

"Untuk keterangan lanjut bolehlah menghubungi talian 603-6272 1225 atau 013-628 8614 atau layari laman web,www.rabbani.com.my," katanya.


Jom pergi ramai ramai...

>>> Munif Ahmad ( Hijjaz ) semasa menjadi Vokalis II Nadamurni & Pemuzik Nadamurni
>>> Ustaz Asri ( Rabbani ) Vokalis I Nadamurni yang Mantop!! serta pemuzik Nadamurni Isman Nadim turut kelihatan.

>>>Nazrey Johani , Allahyarham Azahari Ahmad, Abu Bakar , Allahyarham Salleh Ramli & Mohd Abdillah ( The Zikr ) kumpulan asal kini di gelar Raihan... & gambar sebelah kanan ini adalah kumpulan Nadamurni yang asal...


2 comments:

TAN SRI MOHD. IKRAM said...

erk.
xsangke kamo nampk kitee kt sane
best gak konsert tu kn

Anonymous said...

same lah...

saye pun mengikuti rapat perkembangan nasyid di era al-arqam dulu...

cume kecewa nasyid kumpulan2 baru skrang mcm xberubah jer, kumpulan lain2 tapi irama mcm lebih kurang je... bosan..

masih layan lagu2 raihan & the zikr... the best!!

www.alangtengahbirukundang.wordpress.com

Gambar Bermadah

Gambar Bermadah
Di Ambil Pada Hari Raya AidilFitri 1429 Di Kg Pdg Tembak, Lumut Perak

Islamic Hijri Calendar