;

Berapa Ramai Yang dah Melawat

counter

JANJI & SABAR

TIDAK ADA JANJI YANG BENAR BENAR DI DUNIA INI HANYALAH JANJI MATAHARI PADA ALAM YANG AKAN TERBIT PADA HARI ESOK

Di antara perkara yang mudah dicerita,
susah diamalkan ialah sifat sabar.
Kerana sabar itu ada hubungannya dengan hati,
hati ada perasaan. Lidah tidak ada perasaan,
cuma ada sentuhan.

RENUNGAN

"Dari Abu Hurairah r.a katanya,Rasulullah s.a.w bersabda :

"Sesungguhnya Allah tidak memandang kepada rupa kamu juga tidak memandang kepada harta kamu,

akan tetapi Allah melihat kepada hati dan amalan kamu"

(Hadis Sahih Riwayat Muslim)"

Islamic Hijri Calendar

Demi masa. Sesungguhnya manusia itu benar-benar dalam kerugian, kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal solleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran. " Siapakah golongan yang rugi itu? Mereka adalah golongan yang bermegah-megah mengejar kehidupan duniawi.

Jom Dengar NasyidFM < WADAH HIBURAN TERKINI

;

renungkan sejenak

Friday, July 17, 2009

Ronda-Ronda Di Teluk Batik

Satu malam ari tu kitaorg ronda-ronda satu lumut bawa sorang member dari kedah , sorang tu adalah kawan aku masa kt kampung lagi tapi dah pindah ke Ayer Tawar . Macam manalah baju korang ni boleh sama? nasib la aku tak pakai baju warna putih... nasib tercapai baju warna hitam hehhehe . Bergambar sakan dalam gelap-gelap gelita.tak tau lagi nk bawa pusing-pusing ke mana , walaupun malam tersebut gelap tapi apa pun masih jelas imejnya.Kelakar gak diaorg nie bleh la menghilangkan boring aku kt sini. Lepas ronda-ronda kitaorg gi makan kt kedai TomYam apa-apa pun terima kasih la kt korang . semoga ketemu lagi Insya Allah








4 comments:

an-nidxam said...

salam ziarah jugak

fizz_fzi said...

baju sama...emmmm...biasa la dah beli sekali kan,,pakai la sama2 jgn fikir lain,,,

a i z o u l h a s h i m i e said...

ensem kwn2 abg..
kikiki

-kechik bai- said...

hahaha...
kapel la 2...
gagagaga...
dont thinking positif..
opss!!
btoila beli sme la kot..

Gambar Bermadah

Gambar Bermadah
Di Ambil Pada Hari Raya AidilFitri 1429 Di Kg Pdg Tembak, Lumut Perak

Islamic Hijri Calendar