;

Berapa Ramai Yang dah Melawat

counter

JANJI & SABAR

TIDAK ADA JANJI YANG BENAR BENAR DI DUNIA INI HANYALAH JANJI MATAHARI PADA ALAM YANG AKAN TERBIT PADA HARI ESOK

Di antara perkara yang mudah dicerita,
susah diamalkan ialah sifat sabar.
Kerana sabar itu ada hubungannya dengan hati,
hati ada perasaan. Lidah tidak ada perasaan,
cuma ada sentuhan.

RENUNGAN

"Dari Abu Hurairah r.a katanya,Rasulullah s.a.w bersabda :

"Sesungguhnya Allah tidak memandang kepada rupa kamu juga tidak memandang kepada harta kamu,

akan tetapi Allah melihat kepada hati dan amalan kamu"

(Hadis Sahih Riwayat Muslim)"

Islamic Hijri Calendar

Demi masa. Sesungguhnya manusia itu benar-benar dalam kerugian, kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal solleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran. " Siapakah golongan yang rugi itu? Mereka adalah golongan yang bermegah-megah mengejar kehidupan duniawi.

Jom Dengar NasyidFM < WADAH HIBURAN TERKINI

;

renungkan sejenak

Thursday, August 13, 2009

PERGI TAK KEMBALI ( USTAZ ASRI ) RABBANI


Assalammualaikum semua ...

pasti semua dah mengetahui akan berita yang mengejutkan ini, pasti terpaku dan terdiam bila mendengar khabaran ini. "Ustaz Asri Rabbani telah pergi buat selama lamanya " itulah sistem pesanan Ringkas (SMS) yang aku terima dari seorang kawan pada jam 11.15pagi ... Ya Allah... besar sungguh Ujian yang di berikan kepada aku kali ini , kesedihan bagai tak dapat di bendung lagi... bergugur airmata bila mana teringatkan pesanan pesanan yang pernah beliau berikan ketika aku berada di saat getir menghadapi masalah .


Pyan(saujana) saya , Azadan, Arwah Ust.Asri, Jimy & Khai ( sahabat baik saya)

beliau banyak memberi doa doa apabila menghadapi sesuatu musibah... selalunya aku pasti akan bertanyakan khabar beliau di awal awal pagi atau sebelah petang ketika agak santai untuk berbalas sms. selalunya beliau akan membalas sesuatu akhirnya dengan " Ameen".


Ustaz Asri yang saya kenali adalah insan yang begitu Unik dan berpribadi Murni , baik hati, murah dengan senyuman, serta macam macam lagi yang tak tercoret di sini. pernah satu tika dulu saya bermimpikan Ustaz asri akan menerima anugerah "Datuk " lalu menalifonnya dan memberitahu beliau, dengan rendah diri beliau berkata tak adalah sampai ke tahap tu... kalau ada tu Ameen... begitulah gambaran peribadi diri Ustaz Asri.

Mengenali Ustaz Asri dari zaman Nadamurni lagi walaupun mengenali melalui kaset dan CD akhirnya di makbulkan Allah kami bertemu juga di satu Konsert Ambang Merdeka di perak pada tahun 2001 tak lama dulu. di situlah saya dapat mengenali Ustaz Asri dengan lebih dekat sehinggalah akhir Konsert Antara Dunia 2009.

ini adalah Gambar MMS yang Ustaz Asri kirimkan kepada saya

Akhir Konsert Antara Dunia lalu agak lewat malam saya berSMS lagi dengan ustaz bertanyakan apa perasaan ustaz bila show tadi katanya " inilah kali terakhir ana nak beraksi macam tu" merujuk pada persembahan menyanyi sambil duduk dengan lagu " MUNAJAT" ana memang betul betul berserah pada Allah diri ini... supaya hati ana berubah itulah antara kata kata akhir melalui pesanan sms yang di kirimkan kepada saya. saya tak mengesyaki apa apa yang bakal berlaku...

Tetapi bila mendapat khabar ini pagi tadi semua ini berkisar kembali segar dalam fikiran saya. Ya Allah sungguh tak di sangka semua berlaku dalam sekelip mata. Kepada semua Anggota Rabbani supaya bersabar dan redha dengan ketentuan yang Allah aturkan untuk kita, mudah mudahan Allah meletakkan Arwah di kalangan insan insan yang beriman dan syuhada'


Makan malam bersama di dataran ipoh,perak 2008

Pengorbanan Ustaz Asri sungguh besar dalam industri Dakwah melalui hiburan Nasyid di Malaysia ini,Malah dunia turut mengenali beliau . tetapi agak malang dan kecewa hati ini kerana setiap persembahan yang Rabbani & beliau persembahkan tidak ada mata yang membuka untuk menghargai sumbangan mereka ini, terutamanya apabila tibanya musim sambutan majlis Maulidurrasul atau Maal Hijrah satu kumpulan Nasyid pun tidak di panggil ke atas pentas untuk menerima apa apa anugerah yang boleh di kategorikan memartabatkan Islam.

apa apa pun beliau telah pergi dan tak akan kembali lagi.. sama samalah kita meyedekahkan Al-Fatihah buat arwah , dan kepada ahli keluarganya di harap dapat bersabar dengan dugaan yang di terima mudah mudahan Allah memberikan kekuatan kesabaran buat keluarga dan Ahli kumpulan Rabbani. Ameen



"KAMI AKAN SENTIASA MERINDUIMU"

"AL FATIHAH"


semasa show maal hijrah di Ipoh

ketika merasmikan Pejabat TNB di Pulau Pinang


Semasa mendoakan buat Saudara Azadan semasa menyambut hari ulangtahun pada tahun lepas


ketika mengadakan persembahan di Politeknik Sultan Azlan Shah, Behrang Tanjung Malim(4/2009)

3 comments:

Unknown said...

salam..uhuk..uhuk..uhuk...kite sama2 menangisi pemergian arwah..tp mmg xdpt dilupakan sgala kenangan manis brsama arwah...kita akan sama2 merindui allayarham...smoga arwah brsemadi dgn aman di alam barzakh...

iman said...

turut bersimpati atas pemergian aruwah. sama2 berdoa untuk aruwah.

Anem Arnamee said...

salam ziarah.
bertuahnya dapat menegnali beliau secara peribadi :)

Gambar Bermadah

Gambar Bermadah
Di Ambil Pada Hari Raya AidilFitri 1429 Di Kg Pdg Tembak, Lumut Perak

Islamic Hijri Calendar