;

Berapa Ramai Yang dah Melawat

counter

JANJI & SABAR

TIDAK ADA JANJI YANG BENAR BENAR DI DUNIA INI HANYALAH JANJI MATAHARI PADA ALAM YANG AKAN TERBIT PADA HARI ESOK

Di antara perkara yang mudah dicerita,
susah diamalkan ialah sifat sabar.
Kerana sabar itu ada hubungannya dengan hati,
hati ada perasaan. Lidah tidak ada perasaan,
cuma ada sentuhan.

RENUNGAN

"Dari Abu Hurairah r.a katanya,Rasulullah s.a.w bersabda :

"Sesungguhnya Allah tidak memandang kepada rupa kamu juga tidak memandang kepada harta kamu,

akan tetapi Allah melihat kepada hati dan amalan kamu"

(Hadis Sahih Riwayat Muslim)"

Islamic Hijri Calendar

Demi masa. Sesungguhnya manusia itu benar-benar dalam kerugian, kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal solleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran. " Siapakah golongan yang rugi itu? Mereka adalah golongan yang bermegah-megah mengejar kehidupan duniawi.

Jom Dengar NasyidFM < WADAH HIBURAN TERKINI

;

renungkan sejenak

Saturday, November 7, 2009

Rangkuman 3 dalam 1 (TEMUDUGA KENAIKAN PANGKAT , SUKAN & KURSUS

Assalammualaikum ...

Alhamdulillah syukur kehardat Allah s.w.t kerana dengan keizinanNYA dapat kita menikmati keindahan alam yang teramat indah ini... Selawat dan juga Salam buat Junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W serta para Sahabat dan Keluarga baginda dapat kita menikmati keindahan Iman dan Islam hingga kekal ke hari ini. Ameen...

masih belum terlewat untuk menceritakan aktiviti dan program yang telah di lalui..di sini terpaksa saya rangkumkan 3 program dalam satu cerita.
pertamanya Temuduga kenaikan pangkat telah di jalankan di Alor Star , Kedah 2 hari 1 malam aku berada di sana bagi memenuhi kereteria temuduga. Usaha dan tawakal telah di aturkan kini berserah kepadaNYA sebagai penentu segalanya. Mudah mudahan Allah mengetahui apa yg tersirat di sebalik hati kecil ini. Ameen.

keduanya kisah Latihan Dalam perkhidmatan ( LDP) sukan telah di adakan di Stesen janaelektrik Chenderoh, Kuala Kangsar, Perak . aktiviti sebegini adalah lazim di lakukan bagi membolehkan semua anggota saling kenal mengenali satu sama lain selain penat bekerja dapat juga sekali sekala merehatkan minda dari memikirkan kerja. selain itu Majlis mesra Aidilfitri juga di selitkan dalam LDP tersebut. agar Budget dapat di kurangkan dalam melakasanakan sesuatu. heheh :)

ketiganya penat jalan sana sini tak terhenti di situ sahaja nama sekali lagi naik untuk menghadiri kursus yang di adakan di Pulau Pinang, nak tak nak kena hadiri juga walaupun poket agak susut dengan perbelanjaan yang agak memberangsangkan semasa hari Raya yang lalu hehhe :). Walaupun kereta aku kurang sihat... namun di gagahkan juga aku membawanya ke sana kerana terpaksa. Di pulau Pinang kursus di jalankan selama 2 hari dan di beri cuti perjalanan pergi dan balik menjadikan 4 hari 3 malam. dapat gak la rehatkan badan.

rasanya cukuplah untuk setakat ini untuk di ceritakan dalam blog kali ni, insya Allah panjang umur akan ada lagi cerita yang bakal di lorekkan di sini.

sekian dahulu..


Lokasi tempat temuduga pejabat TNBD Alor Star, Kedah
Semasa dalam Perjalanan dari highway Utara Selatan (PLUS) Taiping ke Kedah
Latihan Dalam Perkhidmatan (LDP) di Dewan Kelab Kilat S.J Chenderoh, Kuala Kangsar


Kursus NTSP di TNBD Jalan Anson, Pulau Pinang

No comments:

Gambar Bermadah

Gambar Bermadah
Di Ambil Pada Hari Raya AidilFitri 1429 Di Kg Pdg Tembak, Lumut Perak

Islamic Hijri Calendar