;

Berapa Ramai Yang dah Melawat

counter

JANJI & SABAR

TIDAK ADA JANJI YANG BENAR BENAR DI DUNIA INI HANYALAH JANJI MATAHARI PADA ALAM YANG AKAN TERBIT PADA HARI ESOK

Di antara perkara yang mudah dicerita,
susah diamalkan ialah sifat sabar.
Kerana sabar itu ada hubungannya dengan hati,
hati ada perasaan. Lidah tidak ada perasaan,
cuma ada sentuhan.

RENUNGAN

"Dari Abu Hurairah r.a katanya,Rasulullah s.a.w bersabda :

"Sesungguhnya Allah tidak memandang kepada rupa kamu juga tidak memandang kepada harta kamu,

akan tetapi Allah melihat kepada hati dan amalan kamu"

(Hadis Sahih Riwayat Muslim)"

Islamic Hijri Calendar

Demi masa. Sesungguhnya manusia itu benar-benar dalam kerugian, kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal solleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran. " Siapakah golongan yang rugi itu? Mereka adalah golongan yang bermegah-megah mengejar kehidupan duniawi.

Jom Dengar NasyidFM < WADAH HIBURAN TERKINI

;

renungkan sejenak

Monday, September 7, 2009

BERBUKA PUASA BERSAMA RABBANI DI HOTEL SINGGAHSANA

Assalammualaikum...?
Segala Puji-pujian hanyalah layak bagi Allah S.W.T , kerana dengan keizinannya dapat kita berbicara lagi dalam laman blog ini. Selawat dan salam buat junjungan Mulia lagi hebat Nabi Muhammad S.A.W serta para Sahabat dan Keluarga Baginda kerana dengan keberkatan dan pengorbanan Baginda dunia ini bercahaya dengan sinar Ilmu , Iman dan Islam hingga ia kekal ke hari ini. Alhamdulillah.....

Agak lama juga tak update blog ini , yerlah sibuk dengan tugasan harian serta ketidak ketentuan fikiran ketika itu. baru baru ni saya berkesempatan untuk meluangkan sedikit masa untuk berbuka puasa di Hotel Singgahsana , Petaling Jaya . Kuala Lumpur bagi memenuhi jemputan saudara Azadan ( Rabbani ) saya bersama sahabat saya menjejakkan kaki ke sana berbuka puasa.

ini adalah kali ke dua saya berbuka di sana tahun pertama ialah tahun lalu (2008) semasa adanya hayat Almarhum Ustaz. Asri , ketika berbuka pertama kali dulu ingat lagi doa doa saya kepada Allah agar memperkenankan doa saya supaya dapat berbuka satu masa nanti di Hotel Singgahsana bersama Rabbani. malah sejak bergelar kumpulan Nadamurni dulu pun saya ada membaca artikel sebuah akhbar mengenai show Nadamurni ( Rabbani) di Hotel Singgahsana.

Maha Suci Allah doa hambamu ini dimakbulkan... sungguh tak di sangka sangka. kali ini berbuka puasa tanpa Alhamrhum Ustaz Asri, namun Rabbani tanpanya nampak sedikit kekurangan. walau apa pun Rabbani tampil dengan serba yang mampu. Rabbani mampu berdiri insya Allah saya berdoa agar rabbani tidak mudah putus asa. Teruskan berjuang... Raya tahun ini juga Rabbani akan beraya di Dubai. sedikit sebanyak dapat membawa diri dari hati yang lara dengan mendapat jemputan dari Dubai nanti. Di harap Rabbani membuktikan apa yang termampu untuk di perjuangkan dan membawa misi Malaysia di sana nanti.

sebelum menamatkan coretan dalam blog ni ada di sisipkan gambar serba sedikit untuk santapan mata... lihat lihatlah ek?? apa apa pun selamat berpuasa dan selamat berbuka puasa nanti.. jumpa lagi Insya Allah di lain coretan.

Akhir sekali saya nak ucapkan jutaan terima kasih buat Saudara Azadan ( Rabbani) sebab sudi bersusah payah menyediakan penginapan buat Saya dan Khair , Saudara Pyan ( Saujana) beriya iya bawa jalan sana sini di Kuala Lumpur, Ustaz saifuddin ( Singapore mari ), memecahkan suasana sunyi dengan gelak ketawa dan juga tazkirah agama yang cukup bermakna. Tak lupa juga Saudara & sahabat baikku khair yang banyak membantu saya dalam susah dan senang. Semoga kalian semua sehat sejahtera selalu dan ceria ceria di hari hari yang mendatang. mudah mudahan kita semua sejahtera hendaknya selalu... Ameen


Slogan 1Malaysia menghiasi ruang pintu masuk dan meja di dalam Hotel Singgahsana

Rabbani tanpa Ustaz Asri saudara Zulkifli Azman bakal menggantikan tempat beliau




makanan yang di ambil sebab meja kami kecik jer berdua jer meja romantik sungguh

Ramai para jemputan & juga penginap hotel berbuka

aturacara majlis

berbincang bersama dengan adik almarhum ustaz asri, Ustaz Ghazali dengan kumpulan Rabbani

Banner tribute untuk Alhamrhum Ustaz Asri di pasang pada pintu masuk Hotel

bilik surau untuk solat yang selesa untuk pengunjung hotel berkenaan

bergambar kenangan di depan pintu masuk hotel bersama adik ustaz asri, Ustaz Ghazali , Bro.Azadan & Ustaz syaifuddin

agak lewat malam sempat merewang sana sini bersama Ustaz Syaifuddin di restoran Rasa sayang

rasanya cukuplah gambar gambar ni kalau banyak taruh dalam ni pun bukan nak tengok sangat kan?? hehhee

sekian dahulu
Wassalam

No comments:

Gambar Bermadah

Gambar Bermadah
Di Ambil Pada Hari Raya AidilFitri 1429 Di Kg Pdg Tembak, Lumut Perak

Islamic Hijri Calendar